De bestseller: Helweek

Dé sensatie uit Noorwegen!

Op 1 oktober 2014 is het boek Helweek, 7 dagen die je leven veranderen op de markt verschenen, geschreven door de Noorse mental trainer Erik Bertrand Larssen. In maart 2015 verscheen Genadeloos, haal het beste uit jezelf met mental training. In juni 2016 verscheen NU! – Pak het moment, het is alles wat je hebt. De drie boeken zijn een absolute sensatie in Noorwegen en breken alle verkooprecords. Wereldwijd zijn de vertaalrechten inmiddels al aan 16 landen verkocht, waaronder de VS en Engeland. De boeken zijn in willekeurige volgorde te lezen en vormen samen de ultieme voorbereiding op een helweek.

Helweek: doe alles waarvan je weet dat je het zou moeten doen — in één enkele week!

De dagen vliegen. De weken vliegen. De jaren vliegen. Als we geluk hebben, leven we een onvoorstelbare hoeveelheid weken. Maar hoeveel van die weken kun jij je herinneren? Van welke weken heb je het meeste geleerd? In welke weken heb je iets bereikt? Welke weken waren belangrijk? Welke brachten je dichter bij je doel, je droom?

Het boek neemt je mee in de belangrijkste week van je leven, van maandag 5 uur ’s ochtends tot zondagavond 22 uur. Je stapt uit je comfortzone, je doorbreekt je dagelijkse routine en leer verder reiken dan normaal. Als je tachtig jaar wordt, heb je in totaal 4160 weken geleefd. Helweek is een week die daar met kop en schouders bovenuit steekt.

Welkom in Bertrands helweek.

De gouden regels van HELWEEK

  • Start maandagochtend en stop zondagavond
  • Sta elke ochtend om 5.00 uur op
  • Ga elke avond om 22.00 uur naar bed
  • Werk de hele week extreem hard. Wees gefocust, bewust en plichtsgetrouw
  • Blijf trouw aan je plan
  • Wees bewust van je modus en focus
  • Wees je bewust van de verschillende rollen die je in de loop van een dag vervult en vervul ze met glans
  • Probeer de hele tijd blij, positief en oplossingsgericht te zijn
  • Wees daadkrachtig en proactief
  • Neem weloverwogen, kwalitatieve rust
  • Besteed extra aandacht aan kleding en uiterlijk
  • Laat alle privéaangelegenheden tot de avond wachten
  • Gebruik geen sociale media onder werktijd
  • Beperk praatjes met collega’s tot een minimum
  • Train minstens één keer per dag, het lieftst ’s ochtends
  • Eet de hele week uitsluitend gezond
  • Laat de tv uit

HELWEEK: iedere dag een andere focus

Reacties van mensen die een HELWEEK hebben gedaan

‘Ik ben in voor iets geks, een oppeppertje, een uitdaging … Ik heb het boek in één ruk uitgelezen. Een duidelijk boek, (bijna) geen overdreven gezeur, alles cool en clean uitgelegd. Zeven dagen, zeven thema’s. Om 5 uur op staan, om 22 uur naar bed. Iedere dag een uur sporten. Gezond eten. Geen social media, een week geen televisie. Alle achterstallige werkzaamheden en klusjes verrichten in een week. Je krijgt nog een hoop tijd cadeau ook, in de vorm van donderdagnacht, dan blijf je een hele nacht doorwerken.

‘Ik heb deze week geleerd dat je je gewoontes heel eenvoudig met kleine stappen kunt veranderen in nieuwe gewoontes. Ik kan het iedereen aanraden en zij die nu al gruwelen bij de gedachte zou ik zeker aanraden het boek te gaan lezen.’

‘Wat heb ik veel gedaan en van mijn lijstjes geschrapt! Daar kan ik nog weken op teren. En ongelofelijk dat ik ook nog zo veel heb gesport.’

‘Wat me meteen opviel is dat het boek zoveel meer is dan alleen vroeg opstaan en naar bed gaan. Je gaat echt mentaal aan de slag.’

‘Het mooie is dat een helweek maatwerk is: wat je er in stopt, waar jouw focus op ligt, haal je er ook uit. Als je je focust op je to-do list, ruim je die op. Maar als je je focust op je persoonlijke ontwikkeling – echt aan de slag gaat met de thema’s die Larssen per dag aankaart – dan heb je na die 7 helweekdagen genoeg voer om jezelf nog veel langer en verder te ontwikkelen.’

Gun jezelf ook een helweek en laat van je horen: blog, film, fotografeer jouw helweek en laat het zien op www.helweek.nl.

Inhoudsopgave

Deel 1 Achtergrond 
Kamp Trandum, zomer 1992
Waarom zou je Bertrands helweek uitvoeren?

Deel 2 De praktijk 
Maandag: Vaste gewoontes
Dinsdag: Modus en focus
Woensdag: Timemanagement
Donderdag: Buiten je comfortzone
Vrijdag: Rust en herstel
Zaterdag: Innerlijke dialoog
Zondag: Plaats je leven in perspectief

BEKIJK HET INKIJKEXEMPLAAR (Pdf, 1 Mb)

KOOP HET BOEK!

Helweek, 7 dagen die je leven veranderen

Paperback
ISBN 978 90 2440 334 9
€ 20,00
208 pagina’s
Boom uitgevers Amsterdam

© Helweek 2017